Kas yra CRM?

Versle dažnai girdimas klausimas: kas yra CRM? Jeigu kalbant paprastai, terminas CRM, išvertus iš anglų kalbos šifruojasi kaip santykių su klientais valdymas (anlg. customer relationship management). Dažniausiai žodžiu CRM yra apibūdinama įmonės viduje naudojama sistema (programinė įranga), kurioje kaupiami duomenys apie klientus, padedantys geriau pritaikyti paslaugas ir didinti pelningumą. Kaip ir viskas aišku, ar ne?

Deja, žinodami terminą dauguma žmonių iškart padaro kardinalias išvadas ir nusprendžia CRM įsirengti savo veikloje arba ją išvis ignoruoja. Tikrai verta susipažinti su jos teikiamomis naudomis bei suprasti kaip tai pakeis verslo veiklą ir kuo prisidės prie didesnio pelno.

Taigi, kadangi jau žinote kas yra CRM, reiktų išvardinti naudas, kurias ši sistema suteikia verslui:

  • Pagerėję santykiai su klientais – visa duomenų bazė bus vienoje vietoje, matysite terminus, reikalingus atlikti veiksmus bei esamą situaciją, todėl palaikysite geresnį ir daugiau naudos atnešantį ryšį su klientais;
  • Augantis pelnas – pagerėję santykiai su klientais padės jums geriau parinkti sklaidos kanalus, matysite kaip pasiekti klientus ir supažindinti juos su produktais bei paslaugomis;
  • Paslaugų ir prekių kategorizaciją – CRM sistema leis identifikuoti klientų segmentus, pvz. skirstyti juos lygmenimis pagal turimas prekes ar paslaugas bei geriau pritaikyti pasiūlymus (didėja pardavimai);
  • Geresnė vidinė komunikacija įmonėje CRM sistema sujungs ne vieno departamento darbą ir augins komandinio darbo įgūdžius;
  • Efektyvesnis marketingas/reklama – žinodami kokių klientų turite daugiausiai, kokių mažiausiai, galėsite lengvai pritaikyti reklamas ir pasiekti tą auditoriją, kurią norite.

Tokias naudas pasiekti be CRM bus tikrai labai brangu, o naudojantis ja, galėsite visas išvardintas naudas pasiekti greitai ir efektyviai. Juolab, kad išbandyti CRM tikrai nebus brangu, yra daug įmonių, kurios siūlo tokių sistemų įrengimo ir paruošimo naudojimui paslaugas, tad nereikės pirkti, galite ją išbandyti.